Jouw zorgdossier inzien

Hier vind je informatie over hoe je inzage kunt krijgen in je zorgdossier. Wij vinden het belangrijk dat onze cliënten meer regie krijgen in hun eigen zorgproces. Het toegankelijk maken van zorggegevens draagt hier positief aan bij. Er zijn twee manieren om inzage te krijgen in je zorgdossier:

  1. persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO)
  2. 'Mijn dossier' in het cliëntenportaal van Arkin: Karify

Als je eenmaal in behandeling bent bij een van de specialismen van Arkin heb je inzage in je zorgdossier. Onderdelen van je zorgdossier bekijk je het cliëntportaal van Karify links in het menu onder ‘Mijn dossier’. 

Gratis Helpdesk Digitale Zorg
Voor alle digitale vragen die niet-medisch inhoudelijk zijn, kun je terecht bij de gratis Helpdesk Digitale Zorg. De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 – 18:00 uur via 085- 1304 575 of info@helpdeskdigitalezorg.nl. Kijk ook op Arkin – Helpdesk Digitale Zorg

Vragen over het cliëntportaal

Wie kan gebruikmaken van het cliëntportaal?

Alle cliënten met een Karify-account. Nieuwe cliënten krijgen automatisch een uitnodiging voor Karify en hebben vanaf 1 maart 2022 dus ook toegang tot het cliëntportaal. Bestaande cliënten die al een Karify-account hebben, kunnen vanaf die tijd onder de ingang ‘Mijn dossier’ ook dossieronderdelen zien die vanaf 1 maart 2022 worden ingevoerd. Dossieronderdelen van voor die tijd zijn dus niet zichtbaar.

Wie kan gebruikmaken van het cliëntportaal?

Alle cliënten met een Karify-account. Nieuwe cliënten krijgen automatisch een uitnodiging voor Karify en hebben vanaf 1 maart 2022 dus ook toegang tot het cliëntportaal. Bestaande cliënten die al een Karify-account hebben, kunnen vanaf die tijd onder de ingang ‘Mijn dossier’ ook dossieronderdelen zien die vanaf 1 maart 2022 worden ingevoerd. Dossieronderdelen van voor die tijd zijn dus niet zichtbaar.

Waar vind ik het cliëntportaal in Karify?

Kijk in de linkerkolom bij ‘Mijn dossier’. 

Karify Dossier

Is het gebruik van het cliëntportaal veilig?

Zeker. Arkin voldoet aan strenge afspraken om gegevens veilig te kunnen uitwisselen. Omdat je in het portaal gevoelige gegevens kunt zien, raden wij je aan om altijd uit te loggen en je scherm af te sluiten als je klaar bent met het bekijken van je gegevens. Vooral als je hebt ingelogd op een (openbare) computer die niet van jou is.

Wat is het voordeel van het gebruik van het cliëntportaal?

Door inzage in je dossier heb je meer inzicht in je gezondheid, aandoening en behandeling en daarmee een belangrijkere rol in je eigen zorgproces.

Wat is het verschil tussen een PGO en een cliëntportaal?

Een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) biedt toegang tot medische gegevens van verschillende zorgverleners, van huisartsen tot ziekenhuizen en nu dus ook Arkin, als ze aangesloten zijn. Het cliëntportaal is de beveiligde online omgeving van Arkin, waarin een cliënt inzage heeft in de eigen medische gegevens die in het informatiesysteem van Arkin staan. Binnen Arkin gebruiken we hiervoor het programma Karify. Onderstaand filmpje legt het verschil tussen een PGO en cliëntportaal heel helder uit. 

Ik zie geen gegevens

Dit kan meerdere redenen hebben. Wij raden je aan om in eerste instantie goed te controleren of je geboortedatum in Karify goed staat ingevuld. Ook kun je het bespreken met je behandelaar. Diegene kan kijken of er wel gegevens worden gedeeld en zo nodig contact leggen met de technische afdeling van Arkin.

Ik ben het niet eens met de gegevens die ik zie

Als je het niet eens bent met de gegevens in je dossier, dan kun je dit bespreken met je behandelaar.