Bij Arkin gebruiken we Karify als digitale zorgomgeving. Het werkt via een computer, tablet of via een app op je mobiele telefoon. Als je cliënt bent een van onze specialismen (behalve Roads en Jeugd & Gezin), maak je een account aan bij Karify.
Dit kan je in Karify
- Informatie vinden over Arkin en de specialismen
- Je voorbereiden op je intakegesprek en behandeling
- Aan de slag met zelfhulpmodules
- Online opdrachten maken
- Vragenlijsten invullen
- Onderdelen van je zorgdossier inzien (cliëntportaal)
Een account aanmaken
Om toegang te krijgen tot Karify, heb je een account nodig. Dit is alleen van jou, niemand kan daar verder bij. Hier vind je stappenplannen voor:
Warm Welkom
Zodra je Karify-account is aangemaakt, krijg je een module met de naam ‘Warm Welkom’. Hier krijg je informatie over Arkin, je verwijzing en wachttijden. Ook staan er handvatten in om alvast zelf aan de slag te gaan met je herstel.
Zodra je in behandeling komt bij een specialisme krijg je opnieuw een Warm Welkom, maar nu van het specialisme zelf. Daarnaast kan het zijn dat je behandeling wordt ondersteund met digitale modules. Dit noemen we health spaces. Ook deze vind je terug Karify. Je vindt informatie over het programma op de website van Karify.
Gegevens zijn strikt persoonlijk
Het is belangrijk dat je weet dat de medische gegevens die in Karify staan strikt persoonlijk zijn. Je hoeft deze nooit zonder je eigen toestemming aan anderen te laten zien. Toch kan het fijn zijn om deze gegevens te bespreken met een naaste, zoals een partner of familielid. Zo is deze persoon goed op de hoogte van je gezondheidssituatie en kan diegene met je meedenken.
Omdat je in het cliëntportaal gevoelige gegevens kunt zien, raden wij je aan om altijd uit te loggen en je scherm af te sluiten als je klaar bent met het bekijken van je gegevens. Vooral als je hebt ingelogd op een (openbare) computer die niet van jou is.
Gratis Helpdesk Digitale Zorg
Voor alle digitale vragen die niet-medisch inhoudelijk zijn, kun je terecht bij de gratis Helpdesk Digitale Zorg. De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00 – 18:00 uur via 085- 1304 575 of info@helpdeskdigitalezorg.nl. Kijk ook op Arkin – Helpdesk Digitale Zorg.