Deel jouw ervaring

Samen sterk in de stad

Informatie voor verwijzers

Behandelaanbod Arkin

12 specialismen, 1 loopbaan
Bekijk de vacatures

Werken bij Arkin

Cliënten

Wil je jezelf aanmelden voor een behandeling? Bekende zorgaanbieders Jellinek, PuntP, Novarum, NPI, Mentrum, Roads, Sinai, Spoedeisende Psychiatrie Amsterdam, Inforsa, Arkin BasisGGz, Arkin Jeugd & Gezin en Arkin Ouderen zijn onderdeel van Arkin. Je kunt je aanmelden via Centrale Aanmelding Arkin, telefoon: 088-505 12 02.

Je hebt wel een verwijsbrief van jouw huidige behandelaar of huisarts nodig.

Zodra we de verwijsbrief ontvangen hebben zal Centrale Aanmelding Arkin (CAA), op basis van de informatie in de verwijsbrief en van eventuele eerdere behandelingen, een eerste gesprek met je plannen. Het kan zijn dat wij daarvoor nog wat aanvullende vragen hebben. Een van de behandelaren van CAA neemt dan contact op met jou of je huisarts/verwijzer.

Afhankelijk van de wachttijd kan het even duren voordat we je bellen.

Wat kun je verwachten na aanmelding?

Als de verwijsbrief duidelijk is, dan belt een medewerker van de centrale aanmelding (CAA) je op om een afspraak voor je intakegesprek te plannen. Afhankelijk van de wachttijden kan het even duren voordat je terug wordt gebeld. Je kunt vooraf bedenken welke vragen je zelf zou willen stellen en geef gerust aan als je iets niet duidelijk is.
Het kan zijn dat de verwijsbrief niet voldoende duidelijk is. Dan belt een van de behandelaren van CAA eerst jou of je verwijzer voor extra informatie. Dit proberen wij zo snel mogelijk te doen.

Je krijgt bij een aantal zorgaanbieders voor het eerste intakegesprek een vragenlijst per mail gestuurd. Deze vragenlijst brengt je klachten in kaart. Het is de bedoeling dat je deze thuis alvast invult. Als je geen computer hebt, kun je de vragenlijst bij de locatie invullen, voorafgaand aan de intake.

Wie is mijn contactpersoon?

In de tijd voor je behandeling begonnen is, kun je met zorgvragen terecht bij je huisarts. Vragen over de aanmelding kun je stellen aan CAA via 088-5051202.

Wachttijden

Arkin doet haar uiterste best om de wachttijd zo kort mogelijk te houden. In veel gevallen lukt dat, soms zijn de wachttijden helaas langer dan we graag zouden willen. Er is een onderscheid in een aanmeldwachttijd tot intake en in een behandelwachttijd (na de intake, totdat je behandeling start).

Je kunt ook zelf alvast aan de slag met praktische tips of online e-health. Bijvoorbeeld:

Het eerste gesprek

Tijdens het eerste gesprek (intakegesprek) bespreek je met je behandelaar wat je met je behandeling wil bereiken. In dit gesprek proberen jullie in kaart te brengen wat er precies aan de hand is en wat je klachten zijn. Ook wordt gekeken of er andere vormen van hulp nodig zijn, zoals een lichamelijk onderzoek bij de huisarts. 

Afhankelijk van de ernst van je klachten, je mogelijkheden en die van je netwerk, bekijken we samen wat voor jou de beste behandeling is. In overleg bepaal je wat nodig is en wat haalbaar is. Zo kom je tot een plan waar de behandelgesprekken zich op zullen richten. Ook het aantal gesprekken wordt vastgesteld. 

Het intakegesprek duurt ongeveer 60, en soms 90 minuten of langer. Soms is er een aanvullende afspraak nodig om erachter te komen bij welke behandeling je het meeste baat hebt. 

Ter voorbereiding op het eerste gesprek 

  • Stuur informatie van eventueel eerdere behandelingen naar ons op (op te vragen bij oud behandelaar of huisarts) 
  • Vul de vragenlijst in die je per mail hebt ontvangen.  

 Meenemen naar het eerste gesprek 

  • Geldig legitimatiebewijs

Vergoeding door je zorgverzekeraar

Je behandeling wordt alleen vergoed door je zorgverzekeraar als je een verwijzing hebt van een erkende verwijzer, bijvoorbeeld je huisarts. Een behandeling bij een onderdeel van Arkin wordt door alle zorgverzekeraars in Nederland vergoed. Indien je jouw vergoeding wilt navragen bij je zorgverzekeraar, dan staan we bij je zorgverzekeraar bekend onder de naam Arkin. De AGB-code van Arkin is 06290732.

Eigen Risico

Volwassenen vanaf 18 jaar hebben een verplicht eigen risico bij zijn of haar zorgverzekering. Het wettelijk verplichte eigen risico is momenteel €385,-. Dit betekent dat je de eerste €385,- aan zorgkosten zelf betaalt. Het kan zijn dat je een hoger eigen risico hebt afgesproken met je zorgverzekeraar. Of dat je een zorgverzekering hebt afgesloten waarbij de kosten van sommige zorgverleners niet of niet volledig worden vergoed. Raadpleeg hiervoor je zorgverzekeraar.

Beeldbellen

Tegenwoordig worden steeds meer afspraken via videobellen/beeldbellen gepland. Dat vraagt vooraf om allerlei extra handelingen en we kunnen ons voorstellen dat je daar hulp bij nodig hebt. Om ervoor te zorgen dat je optimaal gebruik kunt maken van onze zorg, kun je hier vinden op welke manier we u kunnen helpen.

Online intakegesprek: hoe werkt dat?

Heb je binnenkort een eerste (online) gesprek bij Arkin? We gebruiken voor onze online gesprekken het programma Microsoft (MS) Teams. We raden je aan om alvast MS Teams te installeren op het apparaat (mobiele telefoon, laptop of computer) dat je wilt gebruiken vóór jouw online gesprek.

Hulp bij installeren programma

Heb je hulp nodig bij de installatie van MS Teams? Vanuit Arkin kunnen we helpen! Plan een afspraak in voor ondersteuning bij de installatie van MS Teams door op de link hieronder te klikken. Zorg ervoor dat deze afspraak twee dagen voor jouw online intakegesprek in de agenda staat, zodat het programma tijdig geïnstalleerd is.

Maak hier je afspraak voor hulp bij installeren en activeren MS Teams.

Toch nog vragen?

Instructies en veel voorkomende vragen over het gebruik van MS Teams en videobellen kun je vinden op onderstaande link:
Zoek hier in de veel gestelde vragen over videobellen met uw behandelaar.

Vragen of klachten?

Met vragen over je behandeling kun je terecht bij je behandelaar. Vragen over de vergoedingen en je eigen risico kun je stellen aan je zorgverzekeraar.
Voor problemen met je zorgverzekeraar over bijvoorbeeld vergoedingen kun je je wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).
De wijze waarop de gezondheidszorg wordt gefinancierd is nogal complex. Daarom kan het voorkomen dat je een vraag hebt als je via je zorgverzekeraar een rekening ontvangt. Deze kun je stellen aan de Servicedesk Facturatieklachten, telefonisch bereikbaar op 020 590 5729 (van 14.00 tot 16.00) of via klachtenfacturatie@arkin.nl.

Hieronder ziet u een overzicht met extra informatie over de merken van Arkin.

arkin.nl

12 gespecialiseerde merken voor behandeling bij psychische klachten of verslaving.

arkinbasisggz.nl

Behandeling van volwassenen met lichte tot matige psychische klachten.

arkinjeugdengezin.nl

Behandeling van kinderen jongeren (0-23 jaar) en gezinnen met psychische klachten of verslavingsproblematiek.

arkinouderen.nl

Arkin Ouderen behandelt ouderen als psychische, sociale en lichamelijke problemen een rol spelen en het leven op zijn kop zetten.

inforsa.nl

Behandeling en reclassering van volwassenen met complexe meervoudige problemen op psychiatrisch-, verslavings- en forensisch gebied.

jellinek.nl

Behandeling van volwassenen met verslavingsproblematiek.

mentrum.nl

Behandeling van volwassenen met ernstige psychiatrische aandoeningen en/of verslavingsproblematiek.

novarum.nl

Behandeling van volwassenen met eetstoornissen en obesitas.

npispecialist.nl

Behandeling van jongeren en volwassenen met persoonlijkheidsproblematiek.

puntp.nl

Behandeling van volwassenen met depressie, angst en bipolaire stoornissen.

roads.nl

Begeleiding en sociale activering voor jongeren en volwassenen bij re-integratie.

sinaicentrum.nl

Behandeling van volwassenen met PTSS of trauma.

spoedeisende­psychiatrieamsterdam.nl

Behandeling van jongeren en volwassenen met acute psychische nood.

ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacybeleid | Cookiebeleid | © 2021 Arkin - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Arkin