Cliënten

Wil je jezelf aanmelden voor een behandeling? Bekende zorgaanbieders Jellinek, PuntP, Novarum, NPI, Mentrum, Roads, Sinai, Spoedeisende Psychiatrie Amsterdam, Inforsa, Arkin Jeugd & Gezin en Arkin Ouderen zijn onderdeel van Arkin. Je kunt je aanmelden via Centrale Aanmelding Arkin (CAA), telefoon: 088-505 12 02.

Je hebt wel een verwijsbrief van jouw huidige behandelaar of huisarts nodig. Zodra we de verwijsbrief ontvangen hebben, heten we je graag Warm Welkom. Je ontvangt daarom een e-mail met daarin een uitnodiging voor onze digitale omgeving die Warm Welkom heet. Hier vind je informatie over:

  • Jouw route binnen Arkin, met informatie over je verwijzing, eventuele wachttijden en het intakegesprek.
  • Wat je hier al kunt doen om te werken aan je herstel. Je kunt meteen beginnen.
  • De kosten en vergoedingen van jouw behandeling.
  • Waar je terecht kunt met vragen.

Mocht je geen mail van ons krijgen over dit digitale platform dan kun je bellen naar 088 505 12 02 (Centrale Aanmelding Arkin). Wij zorgen ervoor dat je dan alsnog gebruik kunt maken van ons Warm Welkom.

De CAA zal op basis van de informatie in de verwijsbrief en van eventuele eerdere behandelingen, een eerste gesprek met je plannen. Het kan zijn dat wij daarvoor nog wat aanvullende vragen hebben. Een van de behandelaren van CAA neemt dan contact op met jou of je huisarts/verwijzer.

Afhankelijk van de wachttijd kan het even duren voordat we je bellen.

Naasten

Ben je een familielid, vriend, buur of andere naaste van iemand die zich bij ons heeft aangemeld? Je kunt als naastbetrokkene een grote rol spelen in het herstelproces, maar misschien ook zelf even niet meer weten wat je moet doen. Hiervoor kun je op onze Naastenpagina meer informatie vinden.

Wat kun je verwachten na aanmelding?

Als de verwijsbrief duidelijk is, dan belt een medewerker van de centrale aanmelding (CAA) je op om een afspraak voor je intakegesprek te plannen. Afhankelijk van de wachttijden kan het even duren voordat je terug wordt gebeld. Je kunt vooraf bedenken welke vragen je zelf zou willen stellen en geef gerust aan als je iets niet duidelijk is.
Het kan zijn dat de verwijsbrief niet voldoende duidelijk is. Dan belt een van de behandelaren van CAA eerst jou of je verwijzer voor extra informatie. Dit proberen wij zo snel mogelijk te doen.

Je krijgt bij een aantal zorgaanbieders voor het eerste intakegesprek een vragenlijst per mail gestuurd. Deze vragenlijst brengt je klachten in kaart. Het is de bedoeling dat je deze thuis alvast invult. Als je geen computer hebt, kun je de vragenlijst bij de locatie invullen, voorafgaand aan de intake.

Wie is mijn contactpersoon?

In de tijd voor je behandeling begonnen is, kun je met zorgvragen terecht bij je huisarts. Vragen over de aanmelding kun je stellen aan CAA via 088-5051202.

Wachttijden

Arkin doet haar uiterste best om de wachttijd zo kort mogelijk te houden. In veel gevallen lukt dat, soms zijn de wachttijden helaas langer dan we graag zouden willen. Er is een onderscheid in een aanmeldwachttijd tot intake en in een behandelwachttijd (na de intake, totdat je behandeling start).

Je kunt ook zelf alvast aan de slag met praktische tips of online e-health. Bijvoorbeeld:

Het eerste gesprek

Tijdens het eerste gesprek (intakegesprek) bespreek je met je behandelaar wat je met je behandeling wil bereiken. In dit gesprek proberen jullie in kaart te brengen wat er precies aan de hand is en wat je klachten zijn. Ook wordt gekeken of er andere vormen van hulp nodig zijn, zoals een lichamelijk onderzoek bij de huisarts.

We vinden het belangrijk dat je een partner, familielid of vriend(in) meeneemt naar de intake en mogelijk ook naar vervolggesprekken. Een behandeling is vaak effectiever wanneer familie en vrienden daarbij een rol krijgen. Dat ervaren wij in de praktijk en het blijkt ook uit onderzoek. Samenwerking tussen de cliënt, mensen uit de eigen omgeving en de hulpverleners, vinden wij dan ook van groot belang. Als je niet goed weet wie je wilt betrekken bij je behandeling dan kun je dit tijdens de intake bespreken.

Afhankelijk van de ernst van je klachten, je mogelijkheden en die van je netwerk, bekijken we samen wat voor jou de beste behandeling is. In overleg bepaal je wat nodig en wat haalbaar is. Zo kom je tot een plan waar de behandelgesprekken zich op zullen richten. Ook het aantal gesprekken wordt vastgesteld.

Het intakegesprek duurt ongeveer 60 minuten, en soms 90 minuten of langer. Soms is er een aanvullende afspraak nodig om erachter te komen bij welke behandeling je het meeste baat hebt.

Ter voorbereiding op het eerste gesprek:

  • Stuur informatie van eventueel eerdere behandelingen naar ons op (op te vragen bij de oud-behandelaar of huisarts);
  • Vul de vragenlijst in die je per mail hebt ontvangen;
  • Denk alvast na wie je als contactpersoon wilt opgeven, dit kan een familielid, partner maar ook een vriend of vriendin zijn.

 Meenemen naar het eerste gesprek 

  • Geldig legitimatiebewijs

Vergoeding door je zorgverzekeraar

Je behandeling wordt alleen vergoed door je zorgverzekeraar als je een verwijzing hebt van een erkende verwijzer, bijvoorbeeld je huisarts. Een behandeling bij een onderdeel van Arkin wordt door alle zorgverzekeraars in Nederland vergoed. Indien je jouw vergoeding wilt navragen bij je zorgverzekeraar, dan staan we bij je zorgverzekeraar bekend onder de naam Arkin. De AGB-code van Arkin is 06290732.

Eigen Risico

Volwassenen vanaf 18 jaar hebben een verplicht eigen risico bij hun zorgverzekering. Het wettelijk verplichte eigen risico is momenteel €385,-. Dit betekent dat je de eerste €385,- aan zorgkosten zelf betaalt. Het kan zijn dat je een hoger eigen risico hebt afgesproken met je zorgverzekeraar. Of dat je een zorgverzekering hebt afgesloten waarbij de kosten van sommige zorgverleners niet of niet volledig worden vergoed. Raadpleeg hiervoor je zorgverzekeraar.

Beeldbellen

Tegenwoordig worden steeds meer afspraken via videobellen/beeldbellen gepland. Dat vraagt vooraf om allerlei extra handelingen en we kunnen ons voorstellen dat je daar hulp bij nodig hebt. Om ervoor te zorgen dat je optimaal gebruik kunt maken van onze zorg, kun je hier vinden op welke manier we u kunnen helpen.

Online intakegesprek: hoe werkt dat?

Heb je binnenkort een eerste (online) gesprek bij Arkin? We gebruiken voor onze online gesprekken het programma Microsoft (MS) Teams. We raden je aan om alvast MS Teams te installeren op het apparaat (mobiele telefoon, laptop of computer) dat je wilt gebruiken vóór jouw online gesprek.

Toch nog vragen?

Instructies en veel voorkomende vragen over het gebruik van MS Teams en videobellen kun je vinden op onderstaande link:
Zoek hier in de veel gestelde vragen over videobellen met uw behandelaar.

Vragen of klachten?

Met vragen over je behandeling kun je terecht bij je behandelaar. Vragen over de vergoedingen en je eigen risico kun je stellen aan je zorgverzekeraar.
Voor problemen met je zorgverzekeraar over bijvoorbeeld vergoedingen kun je je wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).
De wijze waarop de gezondheidszorg wordt gefinancierd is nogal complex. Daarom kan het voorkomen dat je een vraag hebt als je via je zorgverzekeraar een rekening ontvangt. Deze kun je stellen aan de Servicedesk Facturatieklachten, via klachtenfacturatie@arkin.nl.

Hier ziet u een overzicht van de specialismen van Arkin.