Klachten

Klachten

Wij doen ons best om de best mogelijke behandeling te bieden. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Op deze pagina lees je alles over ons klachtenbeleid.

Ik heb een probleem of klacht

Wij doen ons best om de best mogelijke behandeling te bieden. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Als je een klacht hebt, dan horen we dat graag. Hopelijk lossen we dan samen het misverstand op.

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over klachten.

Veelgestelde vragen over klachten

Krijg jij verplichte zorg in het kader van de Wvggz?

Dan kan er een andere route voor de afhandeling van een klacht mogelijk zijn. Lees de klachtenfolder Wvggz of kijk op onze pagina over de Wvggz.

Waar kan ik terecht voor klachten over de rekening?

Voor klachten over de rekening kan je contact opnemen met een medewerker van klachtenfacturatie. Dit kan door te mailen naar: klachtenfacturatie@arkin.nl.

Ik heb een vraag over het eigen risico

Wanneer een zorgverzekeraar het eigen risico in rekening brengt naar aanleiding van de door Arkin geleverde zorg, kan dit vragen bij jou oproepen. Wij hebben de meest voorkomende vragen en antwoorden over de rekening in een overzicht gezet.

Voor problemen met je zorgverzekeraar over bijvoorbeeld vergoedingen kun je je wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).

Hoe zit het met de algemene leveringsvoorwaarden ggz?

Als je zorg krijgt van een zorginstelling, maak je met deze instelling afspraken over de zorg en zo nodig verblijf in de instelling. Bij die afspraken horen de ‘algemene voorwaarden geestelijke gezondheidszorg ggz’. Dat zijn de ‘kleine lettertjes’ bij de afspraken die je hebt gemaakt over de behandeling, begeleiding en eventueel verblijf.

In de algemene leveringsvoorwaarden ggz 2022 staat niet welke zorg je nodig hebt, maar wel waar zorginstellingen (en jij ook) zich aan moeten houden. Naast deze voorwaarden geldt wat wettelijk geregeld is.