Wij doen ons uiterste best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Op deze pagina lees je meer over de actuele gemiddelde wachttijden van onze specialismen.
Wachttijden
Wachttijden
Wij doen ons uiterste best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden. In veel gevallen lukt dat, soms zijn de wachttijden helaas langer dan we zouden willen. Er zit een verschil tussen een aanmeldwachttijd tot intake en in een behandelwachttijd (na de intake, totdat je behandeling start).
Hieronder vind je de wachttijdenpagina’s van onze specialismen. De wachttijden kunnen verschillen per locatie en behandelvorm.
Wachttijden specialismen
Wachttijden Arkin Jeugd en Gezin
Bekijk de actuele wachttijden van Arkin Jeugd en Gezin hier.
Wachttijden Arkin Ouderen
Bekijk de actuele wachttijden van Arkin Ouderen hier.
Wachttijden Inforsa
Bekijk de actuele wachttijden van Inforsa hier.
Wachttijden Jellinek
Bekijk de actuele wachttijden van Jellinek hier.
Wachttijden Mentrum
Bekijk de actuele wachttijden van Mentrum hier.
Wachttijden Novarum
Bekijk de actuele wachttijden van Novarum hier.
Wachttijden PuntP
Bekijk de actuele wachttijden van PuntP hier.
Wachttijden NPI
Bekijk de actuele wachttijden van het NPI hier.
Wachttijden Sinai Centrum
Bekijk de actuele wachttijden van het Sinai Centrum hier.
Rol zorgverzekeraar
De wachttijden zijn niet afhankelijk van je zorgverzekeraar. Als de wachttijden boven de norm zijn, is het mogelijk dat jij of je verwijzer de zorgverzekeraar vraagt om wachtlijstbemiddeling.
De zorgverzekeraar kan je ondersteunen zodat de wachttijd binnen de normen blijft. Dat zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen. Deze normen zijn:
- een cliënt heeft binnen vier weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek
- binnen tien weken vanaf de intake is de behandeling gestart