Wat is een cliëntportaal?

Vanaf maart 2022 krijgen cliënten van de specialismen van Arkin met een Karify-account toegang tot het cliëntportaal van Arkin. Karify is de digitale omgeving van Arkin die ook wordt gebruikt voor (gedeeltelijke) digitale zorg. De specialismen Roads en Jeugd & Gezin maken geen gebruik van Karify.

Cliënten met een Karify-account kunnen een gedeelte van hun zorg- en behandeldossier inzien via het cliëntportaal van Arkin. Deze gegevens staan onder ‘Mijn dossier’. Het gaat hierbij in eerste instantie om de uitslagen van ingevulde vragenlijsten (ROM-uitslagen) en het behandelplan (vanaf het tweede kwartaal 2022). Mogelijk volgen op termijn nog andere dossieronderdelen.

Het is belangrijk dat je weet dat deze medische gegevens strikt persoonlijk zijn. Je hoeft deze nooit zonder je eigen toestemming aan anderen te laten zien. Toch kan het fijn zijn om deze gegevens te bespreken met een naaste, zoals een partner of familielid. Zo is deze persoon goed op de hoogte van je gezondheidssituatie en kan diegene met je meedenken.

Omdat je in het cliëntportaal gevoelige gegevens kunt zien, raden wij je aan om altijd uit te loggen en je scherm af te sluiten als je klaar bent met het bekijken van je gegevens. Vooral als je hebt ingelogd op een (openbare) computer die niet van jou is.

Gratis digitale helpdesk

Voor alle digitale vragen die niet-medisch inhoudelijk zijn, kunnen cliënten terecht bij de Helpdesk Digitale Zorg. De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00 uur via telefoonnummer 085- 1304 575 of e-mailadres info@helpdeskdigitalezorg.nl.